Utolsó IMM-es napunk a vasárnap volt. Reggel kicsekkoltunk a szállásról, elmentünk az IMM-re, lebontottuk a "klubsátrat", aztán még nézelődtünk kicsit. Próbáltunk a másfél napos egybefüggő utazás előtt (Westport-Calais) kicsit még aludni is a napon, de csak mérsékelten sikerült.
Vasárnap este 7 után indultunk végül hazafelé az IMM-ről és valamivel éjfél előtt értünk Dublinba a komphoz. Kapunyitásig sikerült pár percet szundikálni, de aztán mehettünk a hajóra. A fedélzeten kiválasztottunk egy csendesnek ígérkező kanapésort, de nyilván egy sokgyerekes ír családnak is az tetszett meg, a gyerekek pedig ezen a hajnali órán is folyamatosan rohangásztak és kiabáltak, az öreglány meg még talán náluk is hangosabban beszélt. Szóval, arrébb költöztünk. Ott aztán sikerült aludni kikötésig, azaz majdnem 3 órát. Reggel 6-kor már lent is voltunk a hajóról, újra Wales-ben. Várt ránk 670 km Doverig. Szerencsések voltunk, a vártnál simább utunk volt, így még hamarabb is odaértünk a tervezettnél, így egy korábbi kompra is át tudtak rakni minket, a 16:50-es helyett a 15:15-össel hagytuk el Dovert. Calais-ban már nem akartunk továbbmenni, kinéztünk egy régi Etap hotelt és kivettünk két szobát. A vicces, hogy amikor bekanyarodtunk a szálloda elé, vagy 50 rendőrautó fogadott meg gépfegyveres rendőrök. Kiderült, itt vannak elszállásolva a migránshelyzet miatt idevezényelt rendőrök. Este biztonságban éreztük az autókat a parkolóban...
@ IMM, Westport House |
Vasárnap este 7 után indultunk végül hazafelé az IMM-ről és valamivel éjfél előtt értünk Dublinba a komphoz. Kapunyitásig sikerült pár percet szundikálni, de aztán mehettünk a hajóra. A fedélzeten kiválasztottunk egy csendesnek ígérkező kanapésort, de nyilván egy sokgyerekes ír családnak is az tetszett meg, a gyerekek pedig ezen a hajnali órán is folyamatosan rohangásztak és kiabáltak, az öreglány meg még talán náluk is hangosabban beszélt. Szóval, arrébb költöztünk. Ott aztán sikerült aludni kikötésig, azaz majdnem 3 órát. Reggel 6-kor már lent is voltunk a hajóról, újra Wales-ben. Várt ránk 670 km Doverig. Szerencsések voltunk, a vártnál simább utunk volt, így még hamarabb is odaértünk a tervezettnél, így egy korábbi kompra is át tudtak rakni minket, a 16:50-es helyett a 15:15-össel hagytuk el Dovert. Calais-ban már nem akartunk továbbmenni, kinéztünk egy régi Etap hotelt és kivettünk két szobát. A vicces, hogy amikor bekanyarodtunk a szálloda elé, vagy 50 rendőrautó fogadott meg gépfegyveres rendőrök. Kiderült, itt vannak elszállásolva a migránshelyzet miatt idevezényelt rendőrök. Este biztonságban éreztük az autókat a parkolóban...
Végre aludtunk. Kedden 8-ra terveztük az indulást és csak negyed órát csúsztunk! Utána viszont olyan jól haladtunk, hogy az előirányzott 800km (Nürnbergig) helyett, majd ezret mentünk (Regensburg után volt a szállásunk). Egy baromi jó BBQ vacsora és egy korsó hideg csapolt kóla zárta a napot.
Szerdára így már csak alig 600km maradt, így kényelmesen mentünk tovább, a magyar határon még egyet ebédeltünk is. Aztán 5-re megérkeztünk Budafokra. Innen viszont jött a neheze: az M0-áson baleset volt, 10km-es torlódással, így inkább a városon keresztül indultam, másfél óra alatt haza is értem... Végül, összesen kb. 5000 km-t autóztunk a másfél hét alatt.
A hazaút több szempontból is visszaút volt az IMM-ről, hiszen az utunk több korábbi IMM helyszíne mellett vitt el, így olyan volt, mintha nem is egy IMM-ről jöttünk volna vissza. Sorrendben ezek voltak, amin már én is részt vettem: Longbridge/Birmingham (2009), Maidstone/Kent (2014), Lommel/Belgium (2016), Neumarkt/Németo. (2010). Hát, mondjuk, ez volt eddig a legmesszebb nekem...
A hazaút több szempontból is visszaút volt az IMM-ről, hiszen az utunk több korábbi IMM helyszíne mellett vitt el, így olyan volt, mintha nem is egy IMM-ről jöttünk volna vissza. Sorrendben ezek voltak, amin már én is részt vettem: Longbridge/Birmingham (2009), Maidstone/Kent (2014), Lommel/Belgium (2016), Neumarkt/Németo. (2010). Hát, mondjuk, ez volt eddig a legmesszebb nekem...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése